1.6.1. 16 NİSAN 2017 CUMHURBAŞKANLIĞI REFERANDUMU ÖNCESİNDE SAYIN ERDOĞAN’I DESTEKLEDİĞİNİ AÇIKLAYARAK BÜTÜN HALKIMIZI “EVET” DEMEYE DAVET ETMİŞTİR

16 Nisan 2017 Cumhurbaşkanlığı referandumu öncesinde Sayın Adnan Oktar yine Sayın Erdoğan’ı destekleyerek bütün halkımızı “EVET” demeye davet etmiştir. Sol görüşlü siyasi, gazeteci ve köşe yazarları başta olmak üzere sağ görüşlü birçok siyasi, gazeteci ve yazar da referanduma “HAYIR” demiştir.

Sayın Adnan Oktar’ın konuyla ilgili açıklamalarından bir kısmı şöyledir:

Adnan Oktar, 17 Şubat 2017, A9 TV:

Değerli bir ağabeyimizle görüştüm, sordum koruları. Yani kanaatim geldi. GEREKSİZ TEDİRGİN OLMAYA GEREK YOK. “EVET”TE HAYIR VAR DİYE GÖRÜYORUM. EVET, “EVET”TE HAYIR VAR DİYE GÖRÜYORUM.

Büyük Birlik Partisiyle de görüşelim. Onlar da evet desinler. Saadet’le de görüşelim, onlar da evet desinler. Riskini anlamamış olabilirler. Oradan ağabeylerden gelenler olursa gelsinler ben konuşayım. Veyahut biz onların yanlarına gidelim. Öbür türlü riskli. Yani ciddi bir risk olur. Böyle doğru.

Yani bunda idare halkın eline geçmiş oluyor. Halk idare etmiş oluyor. Bölünmeye de karşı bir anayasa gördüğüm kadarıyla. Yani söyleyen ağabeyimiz çok güvendiğimiz bir insan. Değerli bir insan yani öyle reddedilecek gibi birisi değil. Bayağı dürüst birisi. Benim kanaatim geldi.

Sayın Bahçeli’ye zaten güveniyorum ben. Aklı başında bir insan. O muhaliflerle de görüşmek lazım MHP’li muhalifler. Onlardan da herhangi bir kişiyle görüşebiliriz. Yani uygun olan birisini bulalım. Onları veyahut onlardan birini çağırıp konuşabiliriz. Gereksiz bir gelişme olmaması için yani yüksek bir katılımın olmasında fayda var.

YANİ %80’LE “EVET” DENSE DAHA İYİ GİBİ GÖRÜNÜYOR. DAHA YÜKSEK. ONU SAĞLAMAYA ÇALIŞALIM. Bir de hayır diyenlere hakaret olmaz. Başımızın tacı, baş tacılar öyle bir şey olmaz. İçlerinde pislik adamlar vardır o ayrı onların kalemi ayrıdır yani onu kanun hukuk zaten halleder. Ama içlerinde iyi insanlar da var yani hepsini tek kalemde karşımıza alacak bir üslup yakışık alacak bir şey değil. Özetle görüşüm bu.”

Adnan Oktar, 5 Nisan 2017, A9 TV:

Tayyip hocamın yolunu açalım, elini çözelim. İstediği gibi hayırlara vesile olsun. Köprüler yapsın, barajlar yapsın. Bir sıkıntı olursa da gerekirse düzeltiriz. Dolayısıyla anayasaya “evet”. Uzatmaya gerek yok.”

Çünkü bunun diktatörlükle falan alakası yok. Bu samimi insana, bu mazlum insana böyle yakıştırmalar yapmak da çok günah, ayıp. Ne yapmış yani diktatör olmuş da, kimi ezmiş, ne yapmış yani? Vatanı korumak, diktatörlük değildir, devleti korumak diktatörlük değildir, hükümeti korumak diktatörlük değildir.

Ailesini koruyorsa, şerefini koruyorsa bu, diktatörlük değildir. Ne yapsın, nasıl davranması lazım? Devleti teslim mi etsin? Hükümeti teslim mi etsin? Ne yapsın? Gayet güzel, yiğitçe direniyor, doğru yolda. Anormal bir şey yok.

Sayın Bahçeli zaten, o anormal bir şey olsa, izin vermez. Bahçeli çok ileri yaşta bir insan. Dünyayla bir alıp veremediği yok. Veli tıynetli, dürüst, yiğit, bütün ömrü yüksek ahlakı yaşamakla geçmiş ehl-i vicdan bir insan. Büyük bir kararlılıkla, hırsla evet diyorsa bir bildiği vardır. Bela kapıdadır. MHP’nin içine de fitne girdi kardeşim. MHP’nin muhalifleriyle de görüşmek lazım. Mesela çözüm sürecinde Bahçeli aslan gibi kükredi. Gayet kesin tavrını koydu. Akil adamlar konusunda da net tavır koydu, asla kabul etmedi. Yanlış olduğunda yanlışı açıkça söyleyen bir insan, dürüst bir insan. Bu doğru diyorsa, doğrudur. Tayyip Hoca daha ne desin. “Yalnızım” dedi, Daha ne desin? Bak, araştırdım, doğru. Ama her şey, her zaman, her yerde, herkese söylenmez. Olay doğru, hiç uzatmadan “Anayasaya evet”, bu kadar.

 

1.6.2. SAYIN ADNAN OKTAR, REFERANDUMDAN 1 YIL ÖNCE PARTİLİ CUMHURBAŞKANLIĞININ EN İYİ MODEL OLDUĞUNU SAVUNMUŞTUR

Sayın Adnan Oktar, Nisan 2017’de onaya sunulan “Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi”nin onaya sunulmasından bir yıl önce partili cumhurbaşkanlığının en iyi model olduğunu belirtmiş ve bu sistemi şu sözlerle savunmuştur:

Adnan Oktar, 26 Temmuz 2016, A9 TV:

Bu konu bitti. Ben Tayyip Hocam’ı Allah’ın izniyle ikna ettim. “Ben” dedi, “partili cumhurbaşkanlığını kabul ediyorum” dedi. Açıkladı işte. Haklı, onda bir şey yok. Alenen AK Parti’nin içinden gelen insan. Şimdi “Benim AK Parti’yle bir alakam yok” derse yani çok acayip olur. Buna kimse inanmaz. Diyorlar ki: “Anayasaya uy, resmen söyledin”. Tamam, anayasaya göre öyle yapması lazım. Ama biliyoruz ne olduğunu, onu ne yapalım peki?

Onun için o konuda haklı, MİT’in kendine bağlanması. Bu çoktan yapılması gereken bir şey. Başkomutan olduğuna göre, tabii MİT sana bağlanacak. Mesela Genelkurmay, Allah Allah, Başkomutana nasıl bağlanmaz, kime bağlanır yani? Hem Başkomutan olacak hem ona bağlı olmayacak. Böyle bir şey olur mu? Tabii ki Genelkurmay da Cumhurbaşkanı’na bağlı olacak. Bununla ilgili kanunu da hemen çıkartsınlar. Yani buna muhalefet de yardım etsin. Bunun aksi olmaz.

Diktatör, miktatör değil; aslan gibi delikanlı. Bizim kendi evladımız, ne diktatörü. Çok ayıp yapıyorlar. İngiliz Derin Devleti’ne diz çökmedi, bu kadar. Tek yaptığı bu. Suçu bu onların kafasında, başka bir şey yok. Yani kelimenin tam anlamıyla delikanlı, bir tek Allah’tan korkuyor. Lafı uzatmaya gerek yok. Ayrıca “Ben entelim” falan da demedi. “Ben Anadolu delikanlısıyım, Kasımpaşa’dan geliyorum” dedi. Biz onun için seçtik. Uzatmaya da gerek yok. Varsa başka konuları, onları söylesinler, onlar halledilir.”

Canlı yayın konuşmalarından da görüldüğü üzere Sayın Adnan Oktar, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi açıklanmadan önce de açıklandıktan sonra da var gücüyle bu sistemi desteklemiştir.

Sayın Adnan Oktar, özellikle Sayın Erdoğan hakkında Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi gündeme geldikten sonra mesnetsiz şekilde ortaya atılan “diktatörlük” eleştirisi yapanlara da sürekli karşı çıkmış, böyle bir tehlikenin asla olmayacağını defaten anlatmıştır.

1.6.3. SAYIN ADNAN OKTAR TWİTTER HESABINDAN REFERANDUM İLE İLGİLİ YAPMIŞ OLDUĞU DESTEK AÇIKLAMALARI

  • Referandum için evet kararı almadan önce çok kapsamlı olarak araştırdım, inceledim. Herkesin inceleyerek karar vermesi önemlidir. 20 Şubat 2017



  • Referandum sonucu ne çıkarsa çıksın ülkemiz için hayırlı olur. Eğer Tayyip Hocam yetki genişletilmesi istiyorsa bunu her halükarda yapalım. 8 Mart 2017



  • Referandumda anlatılan model federasyona kapalı görülüyor. Evet demeyi hayırlı buluyorum. 20 Mart 2017



  • Hayır diyenlere saygı duyuyorum ama kendi kanaatim olarak evet demenin fitneye engel olacağına inanıyorum. Fitne önemli bir tehlikedir. 20 Mart 2017



  • Tayyip Hocam Allah’ın izniyle daha uzun yıllar Cumhurun başı olarak bu güzel hizmetine devam edecek. 20 Ağustos 2017



  • Tayyip Hocam milli bir liderdir. Onunla birlikte halka tepeden bakan zihniyet etkisini yitirdi, millet iktidar oldu. 9 Eylül 2017



1.6.4. SAYIN ADNAN OKTAR’IN REFERANDUM SONUCUNA YORUMU

Adnan Oktar, 1 Temmuz 2017, A9 TV:

Her şey nihayetinde Allah’ın dilemesiyle oluyor… 1,5 milyon oyun sahte olarak oluşturulması mümkün değil. Teknik olarak imkânsız. Ben onu araştırdım, inceledim. Hayır 3, 5, 10, 50, 100 belki yapılabilir de ama 1,5 milyon oy olacak bir şey değil. Ve olduysa da şu an kimseye bir zararı yok. Hayır var hakikaten. Cumhurbaşkanı taraf değil, taraf olamaz diyordu anayasa. E ama alenen AK Partili görülüyor.

Yani samimi bir görünüm olması için anayasada bir düzenleme yapıldı. Konu bu. Bir de Tayyip hocaya karşı öfke çok yersiz. Mazlum, kendi halinde bir Anadolu delikanlısı yani hiçbir çıkarı da yok. Dünyayla da bir derdi yokYani eğlenmenin falan peşinde değil. Bütün hayatı çileyle geçti. Ben onu tanıyorum, biliyorum yani gazetelerden, basından, her yerden takip ediyorum. Yani eğlendiği bir anı yoktur. Bütün ömrü çile. Oradan oraya, oradan oraya, oradan oraya. Dolayısıyla böyle bir insanın vatansever olduğunu, vatan millet için Allah için, din için gayret ettiğini bilmek gerekiyor.”

Hatırlanacak olursa; sol, merkez sol, sosyal demokrat cenahta yer alan, başta CHP olmak üzere, partilerin tamamı “hayır” demişti. Sağda ise “evet” diyenlerin yanı sıra azımsanmayacak oranda da “hayır” açıklamaları yapılmıştı.

Ancak Sayın Adnan Oktar ve arkadaş grubunun da uzun süren destekleri ve katkısıyla referandumdan “evet” sonucu çıkmıştır. Dolayısıyla Sayın Adnan Oktar’ın diğer dayanaksız iddialar gibi başkanlık sistemine karşı çıktığı yönündeki iddianın da gerçekleri yansıtmadığı görülmektedir.

1.6.5. CUMHURBAŞKANLIĞI 16 NİSAN 2017 REFERANDUMU’NDA KİMLER “HAYIR” DEMİŞTİ

  • Başta CHP olmak üzere sol merkezli partilerin tamamı,

  • Sağın Meclis dışındaki en güçlü partisi olan Saadet Partisi,

  • MHP’de Devlet Bahçeli yönetimine muhalif isimler Meral Akşener, Sinan Oğan, Ümit Özdağ, Koray Aydın, Yusuf Halaçoğlu,

  • 1980 sonrasında Ülkü Ocakları’nda başkanlık yapmış 10 isim; Genel Başkan eski Yardımcısı Atilla, Müsavat Dervişoğlu, Servet Avcı, Suat Başaran, İrfan Özcan, Ulvi Batu, Azmi Karamahmutoğlu, Hakan Ünser, Alişan Satılmış ve Harun Öztürk,

  • Alparslan Türkeş’in kızı Çağrı Türkeş,

  • Gültekin Uysal’ın genel başkanlığını yaptığı Demokrat Parti,

  • 3. Cumhurbaşkanı Celal Bayar’ın kızı Dr. Nilüfer Gürsoy

  • Sağın önde gelen isimlerinden, 1980 öncesi Yeniden Millî Mücadele (YMM) hareketinin lideri, şu anda Millet Partisi Genel Başkanı Aykut Edibali

  • Gültekin Tırpancı genel başkanlığındaki Liberal Demokrat Parti (LDP)

  • Osman Pamukoğlu’nun onursal başkanlığını yaptığı Hak ve Eşitlik Partisi (HEPAR)

  • İçişleri eski Bakanı Sadettin Tantan’ın genel başkanı olduğu Yurt Partisi

  • Genel Başkanlığını Vecdet Öz’ün yaptığı Adalet Partisi (AP),

  • Anavatan Partisi (ANAP),

  • Milliyetçi Türkiye Partisi’nin Genel Başkanı Ahmet Yılmaz,

  • Prof. Dr. Abdürrahim Karslı’nın başkanı olduğu Merkez Parti,

  • Ahmet Kaya’nın genel başkanı olduğu Millî Mücadele Partisi,

  • Erkin Özeli’nin başkanlığında kurulan Demokrat Genç Parti,

  • Varol Esen’in lideri olduğu Büyük Turan Hareketi Partisi,

  • Saadet Partisi’ne yakın olan Anadolu Gençlik Derneği (AGD),

  • Nurcuların yayın organı Yeni Asya gazetesinin Genel Yayın Yönetmeni Kazım Güleçyüz,

  • Furkan Vakfı

 

Görüldüğü gibi Sayın Adnan Oktar, Sayın Erdoğan’a kesintisiz bir şekilde desteğini devam ettiren kişilerin başında gelmektedir.

1.6.6. HABERLER.COM’UN SAYIN ADNAN OKTAR’IN REFERANDUMDA VERMİŞ OLDUĞU DESTEK İLE İLGİLİ YAPMIŞ OLDUĞU HABER

Haberler.com: “Kendi televizyon kanalında yaptığı programda referandum sürecini değerlendiren Adnan Oktar, “Tayyip hocamın önünü açın” diyerek “evet” oyu vereceğini duyurdu.”



(https://www.haberler.com/adnan-oktar-referandumda-evet-oyu-verecegini-9451780-haberi/)



⬅️

1.5. Sayın Adnan Oktar ve arkadaşları 7 Haziran 2015 genel seçimlerinde de Sn. Erdoğan’ı desteklemişlerdir.

➡️

1.7. Sayın Adnan Oktar, 24 Haziran 2018 seçimlerinde Sn. Erdoğan’a destek olmuştur

Daha yeni Daha eski