Adnan Oktar’ın arkadaşlarının mahkemedeki ifadelerinden bölümler:

Merve Büyükbayrak: “Adnan bey bir lider değil dolayısıyla yerine birisinin geçmesi de söz konusu değil. İddianamede benim için hiçbir delil olmadan bir iftira olarak ‘veliaht’ yakıştırması yapılmış. Bu tarikatlarda olur.”

Hüma Babuna: “Her müşteki benimle ilgili güya imam, gazeteci, yönetici, bacı grubundan gibi saçma sapan farklı şeyler söylüyor. Ankara’da Ayfer Hanım’ın evine milletvekilleri, emniyet mensupları geldiler. 50’şer kişilik davetler verdik. Hiçbir kayıt yapılmayacağına güvendikleri için ve Ayfer Hanım’ın evi olarak geldiler. Nasıl örgüt evi olur’ Sözde” gizli faaliyet diyorlar ama herkes her şeyi biliyor!”

Aylin Kocaman: “Bacılar grubu diye bir sınıflandırma yok, bizim aramızda hiçbir sınıflandırma yok, bir ruh ve gönül birliği var.”

Aylin Kocaman: “Emre K. bana sözde yönetici iftirası atıyor ama “ben bu atamaların hiçbirine şahit değildim” diyor. Bir başka müşteki benim için “imam” diyor, diğeri “bacı” diyor. Bu şekilde farklı farklı 12 farklı isim verilmiş. Sözde hiyerarşi olsa herkes çok net bilirdi.

Damla Pamir: “Adnan Bey beni çok sevdiği için baş sultan imparatoriçe derdi. İftira çetesi sevilmemi kıskandığı için bu sevgi sözüne güya hiyerarşi diyerek iftira atmış.”

Ayşe Koç: “Aramızda hiçbir şekilde hiyerarşi ve ast üst ilişkisi yoktur. Sözde hiyerarşi olsaydı arkadaş grubumuza sürekli yeni kişiler gelmezdi.”

Erel Aksoy: Benim için sözde örgütün doktoru şeklinde bir iddia var. Örgüt doktoru organ mafyalarında olur. Benim doktor olarak yapmış olduğum hiçbir sözde örgütsel faaliyet yok. Ben Devlet hastanesinde günde yaklaşık 100, ayda yaklaşık 1000 hastayla ilgileniyorum.

Tülay Kumaşçı: “Bizler hiçbir menfaat peşinde olmayan bir arkadaş grubuyuz. Menfaat peşinde olanlar aramızda durmaz. Bu yüzden sayımız az. Aramızda hiyerarşi yok, sadece sevgi var.”

Aslı Efeoğlu: “24 senedir çok sevdiğim Adnan Bey’in yanındayım. Hiçbir şekilde hiyerarşi, gruplaşma ya da ast üst ilişkisi olmamıştır. Biz kardeş gibi yaşarız. Birbirimize sevgiyle bağlıyız.”

Yasemin Kiriş: Arkadaş grubumuzda hiçbir şekilde hiyerarşi yoktur. Benim için de 7 kişi bacı, 2 kişi kız kardeş demiş. Hiyerarşi olsaydı herkes aynı şeyi söylerdi. Müştekiler kendilerine ezberletilen bilgileri hatırlayamadıkları ve kimi zaman da beklemedikleri sorular geldiği için farklı farklı konuşuyorlar.

Zeynep Yalçın: Hiyerarşi yok, imam değilim, bacı değilim. Sn. Adnan Oktar’dan ve arkadaşlarımdan sadece sevgi, alaka ve koruma gördüm.

Kübra Yıldırım: Aramızda hiçbir şekilde kız kardeşler, bacılar diye bir gruplaşma yok. Hiyerarşi asla söz konusu olamaz. Biz hepimiz kardeşiz, eşitiz. Birbirimize sevgiyle bağlıyız.

Bora Yıldız: Güya yöneticiyim ama arkadaşım Ender’i rica ile çağırıyorum, gelmeyince Figo’dan ikna etmesini rica ediyorum. Ast-üst ilişkisi böyle mi olur?

Kartal İş: Bizim aramızda ast-üst ilişkisi yoktur. Hepimiz dünya ahiret kardeşiz.

Deniz Tanık: Ben sözde yöneticiyim ama aynı zamanda da getir götür işleri yapıyorum. Yönetici olan getir götür mü yaparmış? Müştekilerin ifadeleri çok çelişkili.

Korkut Yasa: Bizleri örgüt şemasına sokmaya çalışmışlar. Hukuk grubu diye bir şey yok. Olmayan bir şeyin üyesi de olamaz. İftira atıyorlar.

Sibel Yılmaztürk: Bizim aramızda bir gruplaşma, hiyerarşik bir bağ olmadığı defalarca anlatıldı. Aramızda ast üst ilişkisi yok. Sözde en üstte denilen kişilerden bugüne kadar hiç talimat almadım.

Sinem Tezyapar: Biz bir arkadaş grubuyuz, hiyerarşik bir gruplama yoktur, biriz. Takvayı, kimin üstün olduğunu Allah bilir. Evlerimiz de Allah’ın anıldığı evlerdir, mescittir, örgüt evi değildir.

Mert Sucu: Sn. Adnan Oktar çok mütevazi, sevgi dolu bir insandır. Talimatına, yönlendirmesine asla şahit olmadım. Her zaman babacan konuşur.

Aslınur Alçakakan: Özkan M. ve ekibinin baskılarıyla müşteki olan kızlar, daha genç olan bayanlar için kız kardeşler, diğer bayanlar için bacılar diyerek güya bir sınıflandırma olduğunu iddia etmişler.  Benim için bu konuda herhangi bir beyan yok, mağdur gösterilmişim. Halbuki Adnan Bey ve arkadaşlarımla ilgili hiçbir mağduriyet yaşamadım. Asıl Özkan M. çetesinin mağduruyum.

Emine Duygu Polat: Biz bir sivil toplum kuruluşuyuz. ‘Bacılar grubu’ diye bir grup yok. Dinimizde de, Anadolu’da da ‘Bacım, kardeşim, kız kardeşim’ denilir. Cinsiyeti belli etmeye yönelik bir ifade olduğu çok açık. Bu ifadeyle örgüt suçlaması nasıl yapılabilir!?

Nihat Balaman: Kuran ahlakına göre yaşayan, dindar Müslüman arkadaşlarız, kardeşiz. Kardeşler grubunu kesinlikle kabul etmiyorum.

Serkan Demir: Ben emir almayı kendime, emir vermeyi arkadaşlarıma hakaret olarak görürüm. Nerede neyin yapılması gerektiğini çok iyi biliyoruz. Yapılması gereken şeyi sorumluluk alıp yaparız. Talimat yoktur.

Serkan Ak: Bana ‘Bora’ya bağlı, kız getiren kişidir’ diye iftira atılmış. Bora’ya bağlı olamam. Bütün HTS kaydında 9 kere görüşmüşüm. Kız getirme diye de bir şey yok.

Yusuf Erkan Özoğuz: Arkadaşlarımın tavsiyelerine danışırım. Ama kimseden talimat almam. Bir araba alacaksam ‘hangisi daha iyi, hangisini alayım?’ diye sorarım arkadaşlarıma.

Şerifkan Süleymaniyeli: Bizde gruplandırmalar yok. Ben buradaki herkese kardeşim diyebildiğim için gurur duyuyorum kendimle.

Daha yeni Daha eski