Adnan Oktar’ın arkadaşlarının mahkemedeki ifadelerinden bölümler:

Tarkan Yavaş: Adil Serdar Saçan 28 Şubat döneminde bize hafta boyunca ağır işkence yapmıştı. Bunu o zaman devletimize yüksek bir merciye bildirelim istedik. Dilekçeyi vermeye gittiğimde devlet memuru görünümünde karşıma Zekeriya Öz çıktı. Dilekçeyi de o almış oldu.

Tarkan Yavaş: Adil Serdar Saçan bir hafta boyunca bize işkence yaptı. Anlattığım dönem, 28 Şubat dönemiydi. Bunları anlatalım, Devletimizle paylaşalım diye gittik. Dilekçeyi Zekeriya Öz’e verdik çünkü o gün o vardı. Bu, Ergenekon davasına müdahil olma gibi algılandı.

Tarkan Yavaş: Biz çok ciddi olaylara maruz kaldık. Adil Serdar Saçan bir hafta boyunca bize işkence yaptı. Birçok arkadaşımız mağdur oldu. Bir de anlattığım dönem, 28 Şubat dönemiydi. Bunları anlatalım, Devletimizle paylaşalım, tarihe not düşelim diye gittik, dilekçeyi Zekeriya Öz’e verdik. Bu, Ergenekon davasına müdahil olma gibi algılandı.

Aslıhan Hantal: “Geçtiğimiz yıllarda 99 döneminin İstanbul Emniyet Müdürü Sayın Hasan Özdemir ile İstanbul Valiliği’nin 29 Ekim Resepsiyonunda karşılaştık. Bize ‘Çocuklar hakkınızı helal edin, o dönemde çok yanlış yönlendirildik. Adnan Bey’e de lütfen iletin, hakkını helal etsin dedi.”

Aslıhan Hantal: “1999 operasyonunda yeni bir odaya götürdüler. Yanıma Adil Serdar Saçan geldi. Alkol ve sigara kokuyordu. Bana küfür etmeye başladı. Sorgum gözlerim bağlı olarak alındı. Gözümü açtıklarında benim söylediklerimden bambaşka bir ifadeyi imzalattılar. “İmzalamam” dedim. Darp ederek zorla imzalattılar.”

Aslıhan Hantal: ” 1999 yılındaki ifadeler işkence altında alındı. Bugün aynı suç isnatlarının olduğu bu dosyada, o dönem ifadeleri alan Adil Serdar Saçan hangi sıfatla burada müşteki olarak bulunuyor?”

Meltem Daban: 1999’da yapılan operasyonda Adil Serdar Saçan’ın istediği ifadeyi vermem için çok ağır işkence gördüm. Bu işkenceler yüzünden tam 3 yıl tedavi gördüm. Basın ise bu ifadeleri sözde rahat bir ortamda alınmış ve güya gerçekmiş gibi haber yaptı.

Meltem Daban: Adnan Bey’den hiçbir şekilde şiddet görmedim. Adnan Bey’den yalnızca sevgi ve iyilik gördüm. Bana hayatım boyunca tek bir kişi şiddet uyguladı ve işkence yaptı. O da Adil Serdar Saçan’dır.

Bora Yıldız: Adil Serdar Saçan bize operasyon yapan biri. Hüküm giydi ama televizyona çıkıyor. Polislikten atılmış.

Halil Müftüoğlu: Dönemin organize şube müdürü Adil Serdar Saçan tarafından yürütülen 1999 operasyonunda 48 eve girildi. Hiçbir şey bulunamadığı için delil uydurma durumunu sonraya bıraktılar. Aleyhimizde tek bir delil olmadığı için 1999’da işkence yaparak bizi ifadeleri kabul etmek zorunda bıraktıkları gibi bu operasyonda müşteki kızlar baskı ve zorlamayla iftiracı yapıldı.

Halil Müftüoğlu: 1999’da Adil Serdar Saçan bize şantaj ve ağır işkenceler yaptı, şikayette bulunduk. İstanbul 7. Ağır Ceza’da dava açıldı, kuruma sevk edildik, Çapa ve Cerrahpaşa bizi muayene etti, işkence yapıldığı ayrı ayrı belgelendi.

Halil Müftüoğlu: 1999’da Adil serdar Saçan tarafından bizlere yapılan işkenceyle ilgili 2008 Haziran’da Prof. Dr. Şebnem Korur Fincancı, bilirkişi sıfatıyla dinlendi ve o da işkence gördüğümüzü teyit etti. Bundan sonra Adil Serdar Saçan, Şebnem Hanım’a da TV kanallarından tehdit ve şantajda bulundu.

Halil Müftüoğlu: 1999 operasyonundaki işkenceler sonucu Kartal İş komaya girdi, Hasan’ın kolu çıktı, benim gözüm yaralandı. İşkence yapıldığına dair Çapa Tıp ve Cerrahpaşa Tıp’tan alınan raporlar var. 1999’da İşkence Atlası’nda örnek vaka olarak yer aldım. İfadeleri kabul etmek zorunda kaldık, sonrasında tutuklama ve aylarca cezaevi…

Alev Babuna: 1999’da bana sözde örgüt kasası olduğum çamurunu atan, tehdit eden, işkence yapan Adil Serdar Saçan’dır. Kulağıma bir polis memuru: “Pencereden birisi düştü, intihar etti” diyerek beni tehdit etti. Sonra bana söylediklerini el yazısıyla yazdırarak imzalattılar. 1999’dan sonra bu iftiralardan aklandım.

Alev Babuna: Husumetliler 1999’da yargılandığım konuları bildikleri için tam 20 yıl sonra aynı senaryoyla iftira attılar. Operasyondan önce de Akit TV‘de bana emniyette Adil Serdar Saçan tarafından işkence ile verdirilen 20 yıl önceki ifadem yayınlandı.

Daha yeni Daha eski