Müşteki Funda Y. da Özkan Mamati ve yandaşlarının aynı tehdit ve korkutma yöntemleriyle aklını çeldiği kişilerden birisidir. Funda isimli bu bayan, polis ifadesinde bu durumu şu şekilde anlatmaktadır:

“Instagram’dan bana Uğur Şahin ulaştı ve bu örgütle ilgili bilgi vermeye başladı. Bana bu kişilerden uzak dur, ben bunların içindeydim fakat ayrıldım dedi… Bunlardan kopmak istiyordum, özellikle Uğur’un anlattıkları burada çok etkili olmuştu.”

Bu yöntemle zorla müşteki yapılan Funda Y. erkek arkadaşı Mehmet Ender Daban tutuklanıp cezaevine girdiğinde çok üzülmüş, Ender Daban Kırıkkale’de olmasına rağmen defalarca cezaevinde ziyaretine gelmiştir. Ayrıca Mehmet Ender Daban’a sevgi dolu mektuplar da yazmıştır. Funda Y.’nin güya cinsel saldırısına uğradığı kişilerden biri olan Mehmet Ender Daban ile görüşmesini devam ettirmesi, uzak bir şehirde bulunan cezaevine her türlü riski göze alarak ziyaretler yapması ve sevgi ve özlem dolu sözler içeren mektuplar yazması, müşteki ifadesindeki detayların kendisine rızası dışında dikte ettirildiğini, bu yalan beyanları vermek zorunda bırakıldığını göstermektedir

Camia ile yıllardır görüşen avukat Bilge T., Özkan Mamati ve diğer bazı müştekilerin asılsız iddiaları nedeniyle operasyonda gözaltına alınmış, bu aşamada etkin pişman olmaktan başka bir çıkış yolu bulamadığı için sözde itirafçı olmuştur. Etkin pişmanlık ifadesinde verdiği bazı bilgiler, Özkan Mamati hakkında buraya kadar anlattığımız hususları birebir doğrulamaktadır. Özellikle @kediLeaks hesabı hakkında anlattıkları çok çarpıcıdır:



Bu anlatımla @kediLeaks hesabının hangi amaca hizmet ettiği net bir biçimde ortaya konmuştur. Devamında Özkan Mamati’nin Bilge T.’yi telefonla nasıl tehdit ettiği ve kendi tarafına çağırdığı da dikkat çekicidir:

Bilge, taraf olmayan bertaraf olur, sen bugün bunu yaşadın, daha da tarafını seçmezsen senin için durum kötüleşecek haberin olsun. Ama ben şimdi sana fırsat verip sana yardımcı olacağım. Gel benim işlerimi yap, avukatlığıma devam et, sen onlara karşı bizim tarafımızda yer al.”

Açıkça görüldüğü gibi Özkan Mamati, Avukat Bilge T.’ye “taraf olmayan bertaraf olur” diyerek, söylediklerini yapmasını, aksi takdirde başına çok şey geleceğini ima etmektedir.

Adeta mafya lideri, çete üyesi gibi davranan, @kediLeaks isimli hesap üzerinden yalan haberler yayınlayarak bir bayanın iffetine, namusuna, onuruna saldıran ve dediklerini yapmazsa buna devam edeceğini söyleyen Özkan Mamati’yi bulan Avukat Bilge T., ister istemez ona boyun eğmek zorunda kalmıştır.

Bu arada, hakkında @kediLeaks sayfasında iğrenç ve asılsız paylaşım yapılır yapılmaz Bilge T., bu paylaşımı kaldırtabilmek için yollar aradığını anlatmaktadır. Bu paylaşımı görünce ilk ulaşmak istediği kişinin Özkan Mamati olmasından da anlaşılacağı gibi, Bilge T. de, söz konusu tetikçi Twitter hesabını Özkan Mamati’nin yönettiğini çok iyi bilmektedir. Nitekim önce Uğur Şahin ile yaptığı konuşmasında “bu paylaşımı kaldırmazsanız hayatıma kıyarım, benim annem babam var, ben bu şekilde yaşayamam” demiş, bunun ardından Özkan Mamati’yi aramış ve aynı şeyleri ona da aktarmıştır. Konuşmadan 15 dakika sonra @kediLeaks hesabındaki Bilge T. ile ilgili paylaşımı silinmiştir. Böylece Özkan Mamati’nin bu hesap üzerindeki yetkisi de anlaşılmış olmaktadır.

Bilge T.’nin anlatımı içinde geçen o telefon konuşması çok önemlidir. Özkan Mamati’nin özellikle bayanları kendi tarafına çekip zorla müşteki yapabilmek amacıyla kurguladığı düzenin şiddetini ortaya koymaktadır.

“Bu paylaşımı kaldırmazsanız hayatıma kıyarım, benim annem babam var, ben bu şekilde yaşayamam.”

İffetsizlikle suçlanıp ailesine, okul veya iş çevresine, eşine, dostuna karşı küçük düşürülme tehdidi namuslu bir kadın için büyük imtihanlardan birisidir. Bu şekilde tehdit edilen kadınların iffetsiz tanınmak yerine kendisinden istenenleri yapması bir ölçüde mazur görülebilir. Bu kişiler büyük bir kabusun içine çekilmişler, nefes alamaz hale getirilmişlerdir. Sözde “itiraf”ları, aslında bu kumpasçı çetenin tehdit ve baskılarından kurtulmaya çalışma çığlıklarıdır. Bu sebeple kumpasla tuzağa düşürülen herkesin devlet tarafından koruma altına alınması ve bu çetenin karanlık faaliyetlerinin aydınlatılması zorunludur.

Özkan Mamati’nin @kediLeaks isimli twitter hesabı üzerinden yol açtığı tahribat ve kumpasa yönelik elde ettiği kazanımlar başka müşteki veya etkin pişman kişilerin ifadelerinde de yer almaktadır. Aşağıda, bazı kişilerin ifadelerinden verilen kesitlerden,kumpasın baş aktörleri Özkan Mamati ve husumet grubu tarafından tehdit ve şantaj yapmak amacıyla kullanılan @kediLeaks adlı hesabın, Adnan Oktar ve arkadaşlarıyla bağlantılı kişileri korkutmak, iftira atmak, yalan haberlerle yanıltmak ve sonuçta onları camiaya karşı şikayetçi olmaya zorlamak için bir silah olarak kullanıldığı açıkça görülmektedir.

“İnternet arama motoruna ‘Beril Koncagül’ yazıp hakkımda çıkan haberlere bakmak istedim. Bu sefer karşıma Twitter isimli sosyal paylaşım sitesinde açılmış @kediLeaks hesabı (müştekilerin açtığı ÖZKAN MAMATİ ve UĞUR ŞAHİN) çıktı… Ben bu hesabı görünce bu hesabı okumaya incelemeye başladım.” (Etkin Pişman Sanık Beril Kocagül, 05.01.2019 tarihli polis ifadesi, sayfa: 36)

“Okulda aynı sınıfta olduğum bir kız kafede otururken kız bana ‘@kediLeaks diye bir twitter sayfası var onlara bak, orada bunların nasıl insanlar olduğu yazıyor’ diyerek beni uyardı.” (Müşteki Özlem Çağlayan, 31.07.2018 tarihli polis İfadesi, sayfa: 5.)    

“2000’li yıllardan sonra kamera kayıtları yaptığını duymadım. Sadece örgütten ayrılanların (ÖZKAN MAMATİ, UĞUR ŞAHİN, ÜMİT KURUCA) Twitter’da açtıkları @kediLeaks isimli hesapta bu tür benzer söylemler olduğunu gördüm.” (Etkin Pişman şüpheli Burak Abacı, 06.08.2018 tarihli polis ifadesi, sayfa: 6.)

“Benim örgütle ilgili fikirlerimin değişmesine ÖZKAN MAMATİ, UĞUR ŞAHİN, ÜMİT KURUCA ve CEYLAN ÖZGÜL’ün sosyal medyada Adnan Oktar ile ilgili yazmış oldukları yazılar etkili oldu.” (Müşteki Gamze Basın, 25.07.2018 tarihli polis ifadesi, sayfa: 3.)

“Bana UĞUR ŞAHİN isimli şahıs instagram üzerinden ‘Adnancılar sizi takip ediyor, haberiniz olsun onlardan uzak durun, ben onların içinde yıllarca bulundum. Bunlar çok tehlikeli insanlar’ gibisinden şeyler söyledi.” (Tanık Gizem Fidan, 03.10.2018 tarihli polis ifadesi, sayfa: 2.)

“Örgüt içindeyken bağlantı kurmaya çalışarak yardımını gözettiğim, ayrıca paylaşımlarla örgütteki beylerin ahlaksız yaşamını öğrenmeme neden olan ve beni bu konuda aydınlatan kişiler olan ÖZKAN MAMATİ ve ÜMİT KURUCA…” (Etkin Pişman Ayça Pars, 05.09.2018 tarihli polis ifadesi, sayfa: 30.)

“Bu turnike konusunu ilk defa örgütten ayrılan ÖZKAN MAMATİ ve arkadaşlarının sosyal medya hesaplarından öğrendim. Bunları öğrendikten sonra kendi içimde örgütü sorgulamaya başladım.” (Etkin Pişman Ayça Pars, 05.09.2018 tarihli polis ifadesi, sayfa: 45.)

Yaklaşık 30 yıldır bu arkadaş grubunun içinde bulunan Ayça Pars’ın turnike gibi uydurma bir sistemi ilk defa Özkan Mamati’den öğreniyor olması durumun vahametini de ortaya koymaktadır. Turnike diye bir sistem hiçbir zaman olmamıştır. Serpil Ekşioğlu da bunu çok iyi bilmektedir. Ancak Özkan Mamati ile işbirliğine zorlandığı için, hem onun dediklerini kabul etmeye mecbur bırakılmakta, hem de kendisini böyle küçük düşürücü bir iftiradan aklamaya çalışmaktadır. 



⬅️

ECZACI NESLİHAN OLAYI

➡️

OPERASYON GÜNÜ YAYINLANAN BİLGİ NOTU

Daha yeni Daha eski